Aftenskolen ønsker god jul

Udgivet 19. december 2021

En julehilsen
Velkommen til dette års sidste nyhedsbrev fra Aftenskolen
med ønsket om en glædelig jul og et godt nytår

Det har været et specielt år, det er der ingen tvivl om. Men det har også været et år fuld af kreativitet og fælles lærerige stunder.

Året startede med online undervisning, men heldigvis vendte vi tilbage til fysisk fremmøde, så snart det blev muligt. Det var en glæde for alle, både undervisere og deltagere.

I en periode var der også mange, der mødtes udenfor. Mange har tilbragt en masse skønne timer i Blomsterhaven i foråret og sommeren.
Og det blev til mange gode fælles afslutninger på sommerskoleugerne i Blomsterhaven.
Det hele blev afsluttet med et brag af en sommerfest og koncert i haven. En helt fantastisk dag at tænke tilbage på.
Da det blev for koldt til at være i haven, var vi så heldige at Tanja bragte blomsterne med ind i huset. Sikke smukke buketter og dekorationer der bliver skabt.

Der bliver skabt så mange vidunderlige ting på kurserne: musik, tekster, tegninger, malerier, håndværk, fotografier og collager. Andre forkæler og plejer krop og sind med lækker yoga. Det er en fornøjelse at se al den skaberglæde.

I det nye år er alle vores skønne undervisere tilbage, og vi byder to nye undervisere velkommen. Nemlig Lone Selmer, der skal undervise i sang og stemmetræning, og Frida Jacobi, der skal undervise på kurset "Slip kreativiteten løs".
Vi glæder os til at byde dem begge velkommen.

Vi kan også give den glædelige nyhed, at vores kreative værksted kommer til at forsætte som minimum to forløb mere. I denne uge fik vi nemlig besked fra TrygFonden om, at de fortsat ønsker at støtte projektet. Det er vi så taknemmelige for. Begge undervisere, Henriette Lykke og Ania Arturo Nørgaard, vil derfor i det nye år åbne dørene til det kreative værksted SKABERTRANG for en masse kreative sjæle. Se video her

Ønsker du at blive en del af skabertrang, kan du hente en folder i Fountain House eller skrive en mail til kontor@aftenskolenfh.dk

Som mange måske har set, har Aftenskolen fået en ny og mere brugervenlig hjemmeside. Vi håber, at I kan lide den.
Her findes alle kurser og debatarrangmenter i den kommende sæson.

Til slut vil jeg sende alle på juleferie med dette lille vers fra en meget smuk Lucia-sang:

Vi tænder lys
I krans og hver en kerte
I både rum og hjerte
Lucia Santa Lucia
I både rum og hjerte

Med ønsket om en glædelig jul – og et godt og trygt nytår.

På gensyn i det nye år.

Henriette

Som I sikkert ved, blev der meldt nye restriktioner ud i fredags, også på aftenskole-området. Nedlukningen har ingen betydning for os indtil videre, da vi i forvejen har lukket for alle vores aktiviteter i perioden 17. dec. og frem til 17. jan. Vi forventer derfor på nuværende tidspunkt at starte vores næste sæson op i uge 3 som planlagt.

Restriktionerne får ikke betydning for Skabertrang, da det kreative værksted ikke er folkeoplysende aktivitet. Skabertrang holder derfor fortsat åbent, dog vil vi have ekstra fokus på afstand, udluftning og rengøring.

Skolens kontor holder juleferie 22. dec – 6. jan.