Kompetenceudvikling i 'ADHD og autisme' med Kirsten Callesen for undervisere og medarbejdere

Udgivet 1. februar 2024

Hvad er ADHD og autisme og hvordan tilgodeser vi, i Aftenskolen Fountain House, bedst kursisternes behov som undervisere og medarbejdere på en Aftenskole for psykisk sårbare?

Den 30. januar havde Aftenskolen Fountain House kursusdag for undervisere og medarbejdere i ’ADHD og Autisme’ med Kirsten Callesen fra Psykologisk Ressourcecenter. Kurset var en del af kompetenceudvikling for at få ny viden om, hvordan vi som medarbejdere og undervisere bedst tilgodeser behov fra kursister med ADHD eller Autisme og får flere værktøjer til undervisningen af psykisk sårbare.

Det var en dag spækket med viden om neurodiversitet, hjernens og nervesystemets komplekse funktioner samt en baggrund for hvorfor vi, i et udpræget konkurrencesamfund, har de udfordringer indenfor læring, som vi har. Og også, i nogle sammenhænge, et fastfrosset menneskesyn, på de mennesker, der ikke passer ind. Et berigende kursus og Kirsten Callesens viden og passion om emnet er tydeligt at mærke. Lad os blive bedre til at favne og rumme alle.

Midlerne har Aftenskolen modtaget fra Udviklings- og Aktivitetspuljen for aftenskoler fra Folkeoplysningsudvalget, Center for Kultur- og Fritidsaktiviteter Folkeoplysning, i Københavns Kommune til 'Kompetenceudvikling Aftenskolen Fountain House'.

Kursusdag 2
Kursusdag 1